BookLog

hishoggartbk1

Asta e o carte pe care am citit-0 încet și pe îndelete, pentru că este o carte  care te atinge pe măsură ce o citești, genul ăla de îți pare rău că se termină. Am ajuns la ea printr-o listă apărută în The Guardian, ceva de genul ˝10 cărți care au schimbat societatea/lumea˝, unde se situa lângă Cum văd eu Lumea de Einstein.  Nu știu cum ajungeți să vă alegeți cărți, eu le iau pe alea premiate, pe alea ˝criticate˝și mai sunt provocat și de liste de-astea.  În mod clar, am o mare doză de ignoranță dar cum mama naiba nu am auzit de ea măcar când am făcut sociologia? Că e publicată în 1957… S-or fi gândit că e relevantă doar pentru lumea anglo-saxonă, că noi românii suntem diferiți.

Surpriza mea a fost că am regăsit o grămadă de asemănări între muncitorimea descrisă de  Hoggart și cei care populau cartierul în care am copilărit în Constanța. Mutatis mutandis… după cum și observațiile lui despre înlocuirea culturii populare cu o cultură de masă se aplică cu aceeași rigoare și la noi. Un vizionar, ale cărui observații legate de influența tabloidelor, reclamelor și culturii hollywoodiene au fost validate și de aplicarea lor la web 2.0. Acum, mai actual ca niciodată, bătrânul Hoggart.

Avem o populație alfabetizată. Cum procedăm?

Lasă un comentariu